REKLAMAČNÍ ŘÁD
I. Úvodní ustanovení
-
Tímto reklamačním řádem informuje e-shop Faremní technika zákazníka - spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práv z vadného plnění, které se projeví v záruční době (dále také jen „reklamace“).
-
Prodávajícím se v tomto reklamačním řádu rozumí provozovatel e-shopu Faremní technika, podnikatel Tomáš Toběrný, IČ: 88521931 se sídlem Velké Albrechtice 95, 742 91 Velké Albrechtice.
-
Tento reklamační řád byl zpracován dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění a nevztahuje se na kupní smlouvy uzavřené s podnikateli.
-
Tento reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek pro prodej zboží prostřednictvím e-shopu Faremní technika.
II. Práva kupujícího z vadného plnění
-
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady, zejména že:
-
má vlastnosti, které si strany ujednaly, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží;
-
se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
-
je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
-
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
-
-
Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
-
Má-li věc vadu, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
-
Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
-
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
-
Kupující má právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění.
-
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
-
Kupující dále není oprávněn uplatnit práva z vadného plnění:
-
u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
-
na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
-
u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím; nebo
-
vyplývá-li to z povahy věci.
-
III. Místo uplatnění reklamace
-
Reklamace se uplatňuje na adrese sídla prodávajícího, nebude-li dohodnuto jinak.
-
Reklamované zboží se zasílá běžným balíkem na adresu prodávajícího. Prodávající upozorňuje, že dobírky nejsou přebírány.
-
Pokud kupující bude požadovat po prodávajícím posouzení reklamované vady na jiném místě, než je provozovna prodávajícího, nahradí prodávajícímu výdaje spojené s cestováním do určeného místa a zpět.
IV. Podmínky a forma uplatnění reklamace
-
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zakoupené věci v době 24 měsíců od převzetí.
-
Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v připojeném návodu nebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít, odpovídá prodávající kupujícímu za to, že věc bude po tuto dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
-
Zjistí-li kupující vadu zboží, musí tuto skutečnost sdělit prodávajícímu bez zbytečného odkladu a obrátit se přímo na prodávajícího. Kupující uvede při uplatnění reklamace své jméno a příjmení, kontaktní údaje, popis vady zboží a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje.
-
Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat, zda odpovídá objednávce a v případě, že nevyhovuje, nebo nesplňuje požadavky, může zboží prodávajícímu vrátit ve lhůtě do 14 dnů od převzetí.
-
Kupující je povinen doložit, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího, a to nejlépe předložením daňového dokladu, jeho kopie či jiným vhodným způsobem.
-
Pro uplatnění reklamace je kupující povinen předat prodávajícímu reklamované zboží.
-
Uplatnění reklamace je písemně zaznamenáno v reklamačním protokolu.
IV. Lhůta k vyřízení reklamace
-
Reklamaci prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě.
-
Vyřízení reklamace bude kupující informován prostřednictvím kontaktních údajů, které uvedl v reklamačním protokolu.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1.3.2019